1. teden nosečnosti

Začetek poti do trebuščka je ključnega pomena

Nosečnost se praviloma računa od prvega dne zadnje menstruacije, čeprav spočetje nastane že prej*. Glede na to še zmeraj v 1.tednu nosečnosti lahko občutiš normalne simptome, ki jih je le težko ločiti od simptomov, ki po navadi spremljajo menstruacijo kot dobro znan PMS.

*To, da ti je nosečniški test pokazal dve črtici ali plus, ne pomeni, da si v prvem tednu nosečnosti, saj se nosečnost računa že pred zanositvijo. Torej si lahko že v 3. ali celo 4. tednu! Bolj natančen termin ti bo določil tvoj ginekolog glede na datum začetka zadnje menstruacije in velikost ploda.

Počutje nosečke

  • Krči v spodnjem delu trebuha
  • Bolečine hrbta
  • Menstruacija – krvavitev
  • Bolečine glave
  • Napihnjenost
  • Pri nekaterih ženskah je znak PMS tudi preobčutljivost ali nihanje razpoloženja oz. povečana potreba po sladkem ali nezdravi hrani

Velikost trebuščka in otročka

Zaenkrat ni vidnih fizičnih sprememb.

Kaj je v tem obdobju pomembno?

Če želiš zanositi, je v tem času primerno se čim več posvetiti spolnim odnosom, saj je v tem času velika verjetnost zanositve. Pomemben je tudi življenjski stil – če si kadilka, že pred zanositvijo se priporoča s kajenjem prenehati, enako velja za alkohol, nezdravo hrano, kofein.

V primeru, če jemlješ tablete, nujno se pred poskusom zanositi posvetuj z zdravnikom. Priporoča se začeti z jemanjem prenatalnih tablet z vsebino folne kisline in zagotoviti zadosten vnos vitaminov in mineralov, ki so ključnega pomena za zdravo mamico in razvoj dojenčka.

Zdravstveni pregledi

V tem času je za pregled pri ginekologu še prezgodaj, razen če imaš težave ali zgodovino zdravstvenih komplikacij, na podlagi katerih te bo tvoj ginekolog želel pregledati.

To-do list nosečke

V tem času je za pregled pri ginekologu še prezgodaj, razen če imaš težave ali zgodovino zdravstvenih komplikacij, na podlagi katerih te bo tvoj ginekolog želel pregledati.

  • Nabaviti vitamine z vsebino folne kisline
  • Paziti na dobro počutje in zdravi življenjski stil
  • Izogibati se stresu in škodljivim dejavnikom (alkohol, kajenje, preveč maščobe, itn).
  • Posvetovati se z zdravnikom glede jemanja zdravil
Oglej si vse tedne