6. teden nosečnosti

Otročku se oblikuje obraz in rastejo notranji organi

Zdaj si že v drugem mesecu in mogoče čutiš, kako močno ti niha razpoloženje. To ni nič nenavadnega. Na eni strani so »krivi« hormoni, ki se močno spreminjajo, na drugi strani pa nosečnost predstavlja ogromno življenjsko spremembo, na katero se še moraš navaditi.

V primeru, če si pa nosečnost načrtovala že več časa, je lahko to obdobje najlepše v tvojem življenju, vendar se ti mogoče še zmeraj v glavi pojavlja veliko vprašanj. Vse si zapiši in pri prvem obisku ginekologa boš sigurno dobila odgovore, ki te pomirijo.

Počutje nosečke

Jutranje slabosti in izguba apetita sta še zmeraj v poteku in najverjetneje te ne bosta zapustili še nekaj tednov. Na telesu še ni vidnih sprememb, ampak mogoče opaziš, da so tvoje prsi rahlo težje, večje in bolj občitljive. Verjetno boš pogosteje hodila na WC, kar je en od pogostih znakov nosečnosti.

  • Jutranje ali celodnevne slabosti
  • Nihanje razpoloženja
  • Utrujenost
  • Bolečine v prsih, trebuhu
  • Pogosto uriniranje

Velikost trebuščka in otročka

Mogoče bo tvoj trebuh malo povečan zaradi napihnjenosti, vendar se nosečnosti še ne opazi.

Otroček v tvojem trebuhu je sedaj velik približno kot zrnce granatnega jabolka.

Kaj se dogaja v telesu nosečke?

V tvojem telesu raste količina nosečniških HCG hormonov, progesterona in drugih hormonov. Posledice le-teh so nihanje razpoloženja, utrujenost in vrtenje.

Kako se razvija otroček?

Tvojemu otročku se počasi razvija glava in obraz, na telesku mu »počijo« nogice in rokice in se zapira nevralna cev, preko katere se povezuje hrbtenjača z možgani.

Zdravstveni pregledi

Zdaj je že najvišji čas, da se naročiš na pregled pri ginekologu. Če ni nič nujnega in tega tvoje zdravstveno stanje tega ne zahteva, bo tvoj pregled najverjetneje šele čez nekaj tednov, ko bo ginekolog lahko videl že oblikovanega otročka. Na pregledu boš lahko slišala tudi otročkov srčni utrip, kar je zelo čustven trenutek za veliko mamic.

To-do list nosečke

  • V primeru, če si fizično aktivna, malo prilagodi fizične aktivnosti nosečnosti
  • Če do zdaj nisi bila fizično aktivna, nosečnost definitivno ni primeren čas za začetek fizično napornih vaj ali treningov
  • Paziti na svoje fizično in psihično počutje
  • Izogibati se težkim fizičnim delam in stresu
  • Paziti na prehrano, zadosten vnos mineralov in vitaminov
  • Jemati prenatalne vitamine z vsebino folne kisline
Oglej si vse tedne