Nosečnost je lahko eden od najlepših obdobij vsake ženske, še posebej če je bila načrtovana in nestrpno pričakovana. Na stanje nosečnosti dokaj hitro opomnijo značilni znaki, na primer izostanek menstruacije, bolečine v trebuhu, občutek napihnjenosti. Na začetku nosečnosti so pogosti spremljevalci praviloma še slabost, bruhanje in ne nazadnje tudi omotica.

V času nosečnosti je spremenjeno tudi hormonsko ravnovesje, kar izzove utrujenost in nihanje razpoloženja. Nekatere bodoče mamice se soočajo z nenavadno velikim apetitom; in to samo po določeni vrsti hrane. Sicer pa nosečnica pogosteje urinira, je hitreje utrujena, na telesu se pojavijo tudi fizične spremembe.

Fizične spremembe telesa pri nosečnici

Za nosečo žensko so značilne tudi nekatere fizične spremembe, na primer mehkejša maternica in mehur, temnejše sramne ustnice, boleče dojke, temnejša areola, utrujenost, občutljivost na hrano ter cigaretni dim, glavoboli.

Telo bodoče matere se mora dobro soočiti z nalogami, ki jih bo moralo opraviti. Presnova v telesu se poveča za okoli petino oziroma 20 %. Količina krvne plazme se poveča za nekje med 30 in 40 %. Zaradi tega so lahko pri nekaterih nosečnicah žile pod kožo veliko jasneje vidne.

Učinkovito reševanje manj prijetnih znakov nosečnosti

Nekateri znaki nosečnosti so za večino žensk manj prijetni. Pri tem mislimo zlasti na jutranjo slabost, srbečico, zgago, akne, strije in hemoroide.

Učinkovito reševanje jutranje slabosti

Najpomembneje je, da se zjutraj prebujate čim počasneje, poleg postelje vedno imejte kozarec vode ali čaj in zdrav prigrizek. Jejte večkrat na dan, in sicer po malo. Uživajte zlasti suho sadje, na primer marelice, ki so tudi vir železa. Ko začutite slabost, pojejte do tri suhe marelice ali nekaj mandljev.

Pijte zdravo tekočino, četudi niste žejni. Čim več časa se gibajte na svežem zraku. Proti slabosti nekaterim nosečnicam učinkovito pomagajo vonji citrusov. Še vedno telovadite, toda v manjši količini in manj intenzivno.

Učinkovito odpravljanje nosečniške srbečice

Ko se soočate z nadvse neprijetno srbečico, se oprhajte ali okopajte, toda ne s preveč vročo vodo. V kopel dodajte nekaj kapljic eteričnega olja kamilice. Perilo perite z blagim praškom brez vonja. Trebušček imejte nepokrit, ko je to mogoče. Koža bo zato veliko lažje dihala.

Učinkovito odpravljanje nosečniške zgage

Jejte večkrat na dan po malem in med hranjenjem ne ležite. Hrano žvečite čim počasneje. Po vsakem obroku grizljajte mandeljne in popijte jogurt. Sproščajte se in ne razmišljajte o negativnih stvareh. Zvečer pred spanjem se ne prenajedajte. Pri spanju imejte nekoliko privzdignjeno vzglavje. Najbolje je spati na boku.

Učinkovito preprečevanje nastanka nosečniških aken

Obraz si umivajte z blagimi sredstvi, najbolje kar z mlačno vodo. Obraza ne drgnite, le nežno z rokami krožite po bradi, čelu in ličnicah. Uporabljajte kreme brez kemikalij in parabenov. Uporabljajte samo vodotopno dekorativno kozmetiko ter mineralne pudre. Zdravo se prehranjujte ter pijte zadostne količine vode. Na jedilnik vključite čim več sadja in zelenjave. Izognite se mastni in težko prebavljivi hrani, sladkariji, zlasti čokoladi.

Aken ne stiskajte v nobenem primeru, ker lahko nastane bakterijska okužba. Nosite čim lahkotnejša oblačila izdelana iz naravnih tkanin za preprečevanje stika kože z vlago.

Učinkovito preprečevanje nastanka nosečniških strij

Med nosečnostjo ni priporočljivo pridobiti preveč kilogramov. Pri hranjenju zato ne pretiravajte. Kožo na stegnih, zadnjici, trebuščku in prsih masirajte vsaj dvakrat na dan, in sicer z naravnim oljem oz. pripravki namenjenimi za preprečevanje nastanka strij med nosečnostjo. Na soncu bodite le primerno zaščiteni, sicer vam bo sonce še dodatno izsušilo kožo.

Imeli ste med nosečnostjo eden od zgoraj navedenih problemov? Ali ste se srečali s simptomi, ki smo jih pozabili omeniti? Delite z nami vaše izkušnje in nasvete, kaj vam je pomagalo! 🙂